8 oktober 2012

Helgen i bilder


Helgen var helt underbar. Full av mat, vin, familj och vänner. Precis som det ska va. I fredags var vi hemma hos min bror som jag inte träffat ordentligt på månader. Det tog vi igen med drinkar, kortspel och gitarrspel med sång in på morgontimmarna. Sen sov vi över och fick en härlig morgon av huvudvärk och "finns i sjön" med syskonbarnen.
                              



På lördag var jag först hos frissan och gick därifrån med ett riktigt hollywood-svall. Mötte sen upp min bästis och gick en stund på stan innan det var dags för tärnmiddag och planering inför hennes bröllop i maj - det gäller att vara ute i god tid. Vi åt carpaccio, fisksoppa och chokladmousse till efterrätt. Kvällen avslutades på hennes balkong med infravärme och en box med rödvin. Fin kväll.


 
 På söndag släpade jag min nu rätt sargade kropp hem till min mor för svampplock, bastu och söndagsmiddag. Klockan tio somnade jag bredvid min förkylda kille i soffan medan jag lovade mig själv att hålla mig borta från alkoholen nästa helg. Jag ger det till på onsdag.

1 kommentar: