16 november 2012

Flytta till Malmö

I senaste numret av Elle Interiör så finns det ett hemma-hos-reportage från en lägenhet i Malmö. Jag blev grön av avund när jag läste artikeln, lägenheten är nämligen något i hästväg. Fantastiska golv, stuckaturer, kakelugnar, ljus... ja you name it they had it. Paret som bor där är väl ca 25 (!) hon studerar (!), de har ett matbord som går loss på ca 70 000 och ja det var ungefär allt jag snappade upp innan jag var tvungen att sluta läsa. Iallafall så fick den här artikeln mig att börja googla lägenheter i Malmö och Hej. Det är ju en guldgruva därnere. En lägenhet på ca 148 kvm har utgångspris på 3,4 milj. I Stockholm går samma lägenhet säkert för närmare 10. Då undrar jag:
1. Hur har alla råd i Stockholm?
& 2. När flyttar vi till Malmö?


Nedan lite Hemnetbilder från lägenheter i Malmö. Njuuuuut (och gråt en tår för att ni inte bor där).








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar